» Blog » Earthdawn zdziczał
30-05-2012 08:59

Earthdawn zdziczał

W działach: RPG, Prywata, Savage Worlds | Odsłony: 22

Cześć!

 

Kiedyś, w paru dyskusjach na forum napisałem, że nie uważam za mozliwe przeniesienia Earthdawna na Savage Worlds. Sądziłem tak, ponieważ mechanika Przebudzenia Ziemi jest bardzo mocno związana ze światem gry. Tzn. jasne - można poprowadzić genericowego fantaziaka w Barsawii (np. na konwencie), ale Dyscypliny, Adepci, Talenty, Punkty Karmy, tkanie Wątkówi i tym podobne zagadnienia nie mają w SWEX żadnego odbicia. Dlatego też właśnie uznałem to za niemożliwe (albo niesamowicie pracochłonne w najlepszym wydaniu).

 

Aż potem Sethariel u siebie na blogu opublikował wywiad, z którego wynikało, że Savage Earthdawn pojawi się za mgnienie oka. A w zasadzie już się pojawił, bo wpis odnalazłem po pewnym czasie od jego publikacji.

 

Podstawka została wydana, podzielona na dwie części.

Ja kupiłem podstawkę gracza w pdfie (chociaż trochę żałuję - mogłem poczekać, może Rebel miałby papierowe wydanie), a na moim blogu możecie przeczytać, co mi z tego zapoznawania wyszło.

Zapraszam do lektury

 

 

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Bardzo ciekawa, obszerna recenzja.
30-05-2012 09:04
Andman
   
Ocena:
0
Dobre, dobre. Czekam teraz na wpis pt. "Earthdawn z-d20-ał".
30-05-2012 09:25
Sethariel
   
Ocena:
0
RedBrick nastawia się teraz na druk na żądanie, więc nie wiem, czy znalazłbyś papierowe wydanie w Rebelu. Druga sprawa, jest tyle błędów edytorskich (K10 zamiast K8 w wymaganiach wielu Przewag, itp.), że tak naprawdę PDF to chyba jedyne rozsądne wyjście. Bo nie wiem ile z tych błędów poprawili w wersji papierowej. PDF mają zaktualizować lada dzień.

P.S. Według mnie, konwersja strawna, ale wymaga łatania, zwłaszcza Magia Krwi.
30-05-2012 10:08
Kot
   
Ocena:
+1
Wymaga tyle łatania, że bardziej opłaca się grać na mechanice ED. Szybciej pójdzie nauczenie się jej w dostatecznym stopniu.
30-05-2012 11:41
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2
Bestiariusz i Podręcznik Mistrza wyjdzie oddzielnie czy razem?
30-05-2012 14:10
Drachu
   
Ocena:
+1
W sumie łatania tu niewiele. Parę drobiazgów + magia krwii.

30-05-2012 14:44
Sethariel
   
Ocena:
0
@Tyldodymomen

Z planu wydawniczego wygląda na to, że osobno. To znaczy podejrzewam, że będzie powtórka z tego, jak to było w pierwszej edycji. Czyli w Podręczniku Mistrza Gry będzie podstawowy bestiariusz, a reszta w dodatkach (Horrory, Stwory Barsawii, itd.).

2012/Q2: Player’s and GM’s Guides, Parlainth
Setting Guide
2012/Q3: Denizens of Barsaive I, Parlainth
Adventure #1 and #2, Creatures of Barsaive I
2012/Q4: Adventure Compendium I and II,
Parlainth Adventures #3, Horrors I
2013/Q1: Parlainth Adventure #4 and #5,
Player’s Companion
2013/Q2: Parlainth Adventure #6, Skypoint &
Vivane Setting Guide
30-05-2012 14:59
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Czyli Setharielu mam rozumieć że chłopcy będą przedrukowywali stare dodatki z pierwszej edycji ED na nowoczesnej mechanice ( i takowej cenie? )
30-05-2012 15:03
Sethariel
   
Ocena:
0
@Tyldodymomen

Kampania w Parlainth ma być całkiem nowa (Parlainth Adventure #X), co do reszty, mniej więcej pewnie tak.
30-05-2012 15:08
Squid
   
Ocena:
+6
"Pokazują Cię palcem i mówią – wow, patrz, Adept Złodziej! Zna talenty takie to i takie (wśród nich niesławny cios z zaskoczenia, straszliwa broń). "

To mnie zawsze fascynowało w Earthdawnie. Cała mechanika ma sens w świecie gry i jest częścią fabuły. Awesome.
30-05-2012 15:09
~plepleple

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Po ostatniej zagrywce Czerwonoceglasych z Fading Suns to nie wiem co myslec o tej firmie.
30-05-2012 15:39
Bleddyn
   
Ocena:
0
Za mało FFF!

Konwersja polegająca na przepisaniu zasad ze zmienioną skalą bonusów nie współgra z duchem Savage Worlds.

Najchętniej bym skrobnął własną konwersję połączona od razu z Shadowrunem.
30-05-2012 16:47
KFC
   
Ocena:
+1
Pytanie czy autorzy chcieli się nagiąć pod ducha SW czy raczej nagiąć EDka pod SW ;)
30-05-2012 17:00
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
konwersja shadowrunowa już istnieje, ale kuleje.

http://swshadowrun.webs.com/
30-05-2012 17:02
Drachu
   
Ocena:
0
IMO dość FFF.

C'mon - nawet niespecjalnie widzę tu spowolnienie - jesli już coś ma spowalniać, to Talenty, ale skoro one działają jak przewagi i możesz je zdobywać w tym samym tempie, to w sumie na jedno wychodzi. Tyle tylko, że talentów jest sporo - i to jedyne co może spowalniać.
Ale nie są bardziej skomplikowane niż takie np. super moce.

Ja nie wyobrażam sobie konwersji Przebudzenia bez Dyscyplin i co za tym idzie Talentów. Dla mnie wtedy byłby to zwykły fantaziak z dziwnymi rasami. A jakbym miał na coś takiego ochotę, to jest parę niezłych opcji już w puli.

Savage Shadowrun z drugiej strony to nie jest trudna sprawa. Tzn. Shadowrun nie ma takich elementów znacznie utrudniających konwersję - przerabiasz go jak wszystko inne.

Ale jesli chcesz zrobić jedne zasady dla ED i SR, to pozostanę sceptyczny :) Te gry nie były kompatybilne nigdy.
30-05-2012 17:10
Kot
   
Ocena:
0
Ale jak przekonwertujesz wszystkie Dyscypliny, Talenty, Rozwinięcia, Tkanie Wątków, osobne Umiejętności, cztery osobne szkoły magii, oraz Głosicieli?
Bo bez tego wszystkiego to gra jest na pół gwizdka. A ja nie wyobrażam sobie grania w pół-ED, bo jak napisał Drachu, to się mija z celem.

Mnie to co spłodził RB nie przekonuje. Do grania 'konwentowego', dla przedstawienia świata nadaje się czyste SW.
30-05-2012 17:14
Bleddyn
   
Ocena:
+1
Ale po co konwertować całą mechanikę ED? Wystarczy wykorzystać to co istnieje w SWEX plus kilka zasad settingowych. Szczególnie, że część talentów dubluje się z przewagami. A karmę też bym inaczej rozwiązał +k6 do rzutu. Rasy jak w Sundered Skies - na +4. Ale i tak wszystkiego nie da się zrobić, bo to inne mechaniki.
Zresztą w Pierścieniu Tęsknoty też ździebko inaczej działa magia.
30-05-2012 17:56
Kosmit
   
Ocena:
0
Jaka zagrywka z Fading Suns?
30-05-2012 21:15
Sethariel
   
Ocena:
+1
@Kosmit

Taka.
30-05-2012 21:45
Kosmit
   
Ocena:
0
Oł fak... No to tym bardziej przestaję się przejmować publikowaniem fanowskich rzeczy do ED :)
30-05-2012 22:09

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.