Blog - prywata

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Wyjście smoka

12-10-2012 15:50
68
Komentarze: 0
W działach: Prywata
Wyjście smoka
Cześć,  Tak jak zapowiedziałem, tak postąpiłem - wczoraj zrobiłem sobie dzień wolny. Machnąłem ręką na spór - hej, to tylko Internet. Byłem na spacerze z synem, spędziłem dużo czasu z Ewą, zrobiłem dobry obiad, malowałem figurki, skończyłem czytać fascynującą książkę (wspomnienia Speera - swoją drogą poruszał kwestię seksizmu Hitlera) - ogólnie poczułem się lepszym człowiekiem :)  Zacząłem też zastanawiać się, co mnie tu trzyma. Dlaczego siedzę na Polterze? Długo uważałem ten portal za najlepsze miejsce do dyskusji o RPGu. Ale zadałem sobie pytanie - kiedy ostatnio tak...

Earthdawn zdziczał

30-05-2012 08:59
16
Komentarze: 21
W działach: RPG, Prywata, Savage Worlds
Cześć!   Kiedyś, w paru dyskusjach na forum napisałem, że nie uważam za mozliwe przeniesienia Earthdawna na Savage Worlds. Sądziłem tak, ponieważ mechanika Przebudzenia Ziemi jest bardzo mocno związana ze światem gry. Tzn. jasne - można poprowadzić genericowego fantaziaka w Barsawii (np. na konwencie), ale Dyscypliny, Adepci, Talenty, Punkty Karmy, tkanie Wątkówi i tym podobne zagadnienia nie mają w SWEX żadnego odbicia. Dlatego też właśnie uznałem to za niemożliwe (albo niesamowicie pracochłonne w najlepszym wydaniu). Aż potem Sethariel u siebie na blogu opublikował wywiad, z...

Małe miasteczko jako miejsce akcji

22-05-2012 17:40
13
Komentarze: 3
W działach: RPG, prywata
Cześć.  Słuchajcie - jakiś czas temu DeathlyHallow proponował stworzenie bazy generowanych miasteczek do Deadlandów. Pomysł fajny, smaczny i zupełnie miły.    Mnie natomiast skłonił do zastanowienia się, jak autorzy suplementów  gier RPG podchodzą do tego zagadnienia - w jaki sposób przedstawiają przeróżne wygwizdowa. Tak się przy tym złożyło, że byłem po lekturze Boomtowns, dodatku który wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Miałem też torchę starszych obserwacji i postanowiłem zebrać je do kupy. Owoce moich przemyśleń...

Savage Warhammer

20-04-2011 20:01
36
Komentarze: 52
W działach: RPG, Savage Worlds, Warhammer, Prywata
Czołem Popełniłem konwersję Warhammera na Savage Worlds. Długą (dwadzieścia stron jak nic). Owszem, w sieci jest kilka konwersji, ale... no sami rozumiecie, ta jest szyta na miarę, na mnie i kampanię, która siedzi mi w sercu (no ok. chcę Śmierć na Rzece Reik poprowadzić, ten jeszcze jeden raz...).  Czego będziecie potrzebować, żeby w pełni skorzystać z tekstu?- Podstawki do SWEX (no to było chyba oczywiste)- Podstawki do Warhammera (głównie o cennik chodzi, nie mogłem przecież go przepisać)- Dodatku Magią i Mieczem - to ta mała broszurka, którą dawali do pud...

Różne takie story

06-04-2011 19:18
14
Komentarze: 18
W działach: RPG, Savage Worlds, Prywata
Cześć  Jakiś czas temu doznałem pomysłu. Nic wielkiego - chodzi o Rippersów - to taka gra, gdzie dżentelmeni końca XIX wieku polują na potwory. W skład organizacji wchodzą najsłynniejsi bohaterowie historyczni oraz literaccy tamtej epoki. W ważniejszych miastach istnieją loże Rippersów - niby klub dżentelmenów, w rzeczywistości komórka eksterminacji potworów. Van Helsing pijący piwo z Phileasem Fogiem.  Co w związku z tym? Otóż - popełniłem opis Warszawskiej Loży Rozpruwaczy - z Wokluskim, Judymem i tak dalej (zawsze uważałem, że lektury szk...

KB #20

30-03-2011 12:30
7
Komentarze: 6
W działach: RPG, prywata
KB #20
Siema Karnawał trwa, pojawiają się kolejne notki. Nic w tym dziwnego - temat jest ciekawy i na tyle ogólny, że pozostawia sporo miejsca na interpretację - a zatem i spojrzeń jest kilka. Fajnie.Jeśli idzie o moje trzy grosze, to chciałbym skupić się na paru rzeczach, które mnie u MG wkurzają. Jakby to ująć - dawniej wolałem grac niż prowadzić, ale od pewnego czasu niemal zawsze mistrzuję. Czasami trafiam na sesję do innego MG, ale zazwyczaj tylko uświadamia to mi, że jednak wolę prowadzić. Jest kilka powtarzających się błędów, które skutecznie psuja mi każd...

Earthdawn? Down to earth.

21-12-2010 22:14
18
Komentarze: 10
W działach: RPG, prywata
W ostatniej notce (tej o Scionie) wspomniałem, że jedną z gier, której nie zrobiłbym na Savage Worlds jest Earthdawn. Z paru powodów: 1. Bo była naprawdę mocno związana ze światem. Wiecie, ta specyficzna rola adeptów, kręgi, talenty, karmy i tak dalej. Wątpię by mieszkańcy Starego Świata przejmowali się tym, czy naprawdę istnieją "punkty przeznaczenia", a w Earthdawnie w Karmę i Talenty wierzą i jest to dla nich coś jasno zdefiniowanego. 2. Bo dobre 75% fajności ED wynikało dla mnie właśnie z tego bycia adeptem. Mechanika to wspierała - że nawet złodziej, jest tak naprawdę magiem w pewien sp...