» Blog » Savage Worlds - podręcznik przetrwania
07-06-2015 17:55

Savage Worlds - podręcznik przetrwania

W działach: RPG, mojszyzm | Odsłony: 444

Savage Worlds - podręcznik przetrwania

Nie daj się zabić!

Bez przydługich wstępów - popełniłem notkę o walce strzeleckiej w Savage Worlds. Dla mnie to mechanika idealna jeśli idzie o strzelaniny - ma dość zasad by warto było robić coś innego niż stać i strzelać, jednocześnie nie jest tymi zasadami przeładowana. Kilka głównych mechanizmów zaledwie - ale dość dużo, by miały znaczenie. No i strasznie potrafi skarać za sterczenie jak kołek. 
Jeśli masz ochotę poczytać na ten temat, to zapraszam.  

Komentarze


Tyldodymomen
   
Ocena:
+1

Lajk za bycie wiernym fanbojem ale promowanie sewedży jako mechaniki dobrej do  walki strzeleckiej to ten sam poziom dowcipu co kamulec jako "koordynator społeczności". Niemniej czekam na dalsze notki bo ile można czytać wyzwania książkowe naprzemiennie z nowymi postami Kawiora.

07-06-2015 18:53
Drachu
   
Ocena:
+2

Bycie fanbojem to mało powiedziane, teraz to fanboje gdy któryś za bardzo przegina mówią mu, że robi się z niego drugi Drachu.

Inna sprawa, że ciężko mi o lepszą mechanikę do walki strzeleckiej. Większość moich gier zagadnienia zupełnie nie rusza (bo to np. fantaziaki), albo rusza tak że jedyne sensowne opcje to "Strzelam do najbliższego", albo zupełnie przegina "za każdy wystrzelony pocisk w serii dodaj sobie 0,56% do szansy trafienia". Albo płynie w jakieś zupełnie dziwne mechanizmy. A w Age of Arthur nie ma kałaszy :P 

Co zabawne - dziadek Cp 2020 wypada całkiem znośnie. 

07-06-2015 19:22
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

CP2020? Dopóki nie zaczynasz strzelać serią, losować lokalizacji każdego trafienia, zadawanych obrażeń, zdejmowanego pancerza etc - może tak.

07-06-2015 20:11
Petros
   
Ocena:
0

Bardzo dobry wpis, milordzie.

07-06-2015 22:06
Drachu
   
Ocena:
0

Masz rację Adamie - oszczekuję co powiedziałem o Cp2020, zapomniałem już jak się tam strzelało seriami. Jakoś to wyparłem :)

08-06-2015 19:21
markol
   
Ocena:
0

hej jakie to sa te zmiany w mechanice szoku mógł bys przytoczyć ?

08-06-2015 22:24
Drachu
   
Ocena:
0

Jasne.

Obecnie jest tak, że postać w szoku testuje ducha. Przy sukcesie może działać w następnej rundzie, a przy przebiciu może działać od razu.

Natomiast po zmianach już sukces bez przebić oznacza, że może działać od razu. I to jest fajne w fantaziaku, gdzie szok potrafił trochę spowolnić rozgrywkę. Ale to też sprawia, że ogień zaporowy, sztuczki, granaty hukowe, niektóre moce itd. stają się mniej opłacalne, bo byle blotka z k6 ducha ma 50% szans na natychmiastowe wyjście. A zatem - po co się męczyć z manewrami innymi niż nawalanie - i tak nie wiadomo czy wyjdą, a nawet jeśli, to i tak ofiara z dużym prawdopodobieństwem może je sobie olać.

08-06-2015 22:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.