» Blog » Savage Warhammer
20-04-2011 20:01

Savage Warhammer

W działach: RPG, Savage Worlds, Warhammer, Prywata | Odsłony: 127

Czołem

 

Popełniłem konwersję Warhammera na Savage Worlds. Długą (dwadzieścia stron jak nic). Owszem, w sieci jest kilka konwersji, ale... no sami rozumiecie, ta jest szyta na miarę, na mnie i kampanię, która siedzi mi w sercu (no ok. chcę Śmierć na Rzece Reik poprowadzić, ten jeszcze jeden raz...). 

 

Czego będziecie potrzebować, żeby w pełni skorzystać z tekstu?

- Podstawki do SWEX (no to było chyba oczywiste)

- Podstawki do Warhammera (głównie o cennik chodzi, nie mogłem przecież go przepisać)

- Dodatku Magią i Mieczem - to ta mała broszurka, którą dawali do pudełkowanej podstawki

- Fantasy Companion (nie jest obowiązkowy, ale przyda się do alchemii)

- odrobiny wyrozumiałości - konwersję pisałem językiem dośc potocznym, bo była na użytek mój i kumpli. Dopiero potem pojawił sie pomysł wrzucenia jej na bloga. Ale mimo to ma być użyteczna przede wszystkim dla mojej drużyny, stąd ten nieformalny język.

 

Oczywiście - to nie jest takie idealne przepisanie każdej istniejącej zasady, chodzi o uchwycenie sposobu gry i tych najbardziej charakterystycznych smaczków, które uwielbiałem. Oparłem się raczej na pierwszej edycji, chociaż niektóre rzeczy ściągnąłem z drugiej (np. czary kapłańskie). Nie robiłem Bestiariusza - ten z konwersji z Bloga Borejki jest fajny. Poza tym - te sztandarowe potwory, to są w podstawce.

 

Jeśli uważacie, że mógłbym dodać coś jeszcze, piszcie śmiało. Podyskutujemy i wspólnie coś uradzimy.

 

Okej. Bez dalszego przedłużania. Cała konwersja jest na Dziodblogu . Czytajcie, komentujcie i (przede wszystkim) grajcie, bawiąc się przy tym jak najlepiej.

 

Pozdro

Wasz Draś.

 

 

Komentarze


Vukodlak
   
Ocena:
0
Wreszcie, niggah.
20-04-2011 20:03
Dabi
   
Ocena:
0
Na pewno się zapoznam

Przydatna sprawa :)

Jak coś więcej poczytam na ten temat to nie omieszkam skomentować. Póki co moi gracze z przejścia na SWEX są bardzo zadowoleni.
20-04-2011 20:10
Zuhar
   
Ocena:
0
Czemu nie PDF?
20-04-2011 20:12
Xolotl
   
Ocena:
0
Gratulacje:) Kawał porządnej roboty. Aż chce mi się spróbować przekonać do Starego Świata:)
20-04-2011 20:14
Drachu
   
Ocena:
0
Ależ pdf też jest, obczaj linkowaną notkę :)
20-04-2011 20:16
Zuhar
   
Ocena:
0
Mea culpa. Nad wstępem tylko przeleciałem wzrokiem.
20-04-2011 20:26
Hastour
   
Ocena:
+1
Dobra robota, rzeczywiście konwersji jest sporo, ale jakoś żadna mi nie przypadła do gustu.

Choć prowadziłem już sporo wh w zasadzie na czystym swex bez szczególnych modyfikacji, i mimo tego było ekstra.
20-04-2011 20:27
ment
   
Ocena:
+1
Zobaczysz, co ja odwalę z młotkiem. :)
20-04-2011 21:45
Drachu
   
Ocena:
+2
Czekam na to mencie :)
20-04-2011 22:25
ment
   
Ocena:
0
Powiem tylko, jak to się będzie nazywało: CWEL. I jak znajdę odpowiednie rozwinięcie dla E i L, to będzie to całkiem poważny akronim. ;)
21-04-2011 08:42
Dabi
   
Ocena:
+1
Wrr napisałem kawałek większy komentarza ale mi skasowało.

Generalnie bardzo fajna konwersja - dużo wykorzystam.

Plusy
+ bardzo przydatne przewagi - to co z podstawki w takim wyraźnym settingu to jednak nie wystarcza
+ fajny pomysł z profesjami, możliwe że zastosuję zamiast moich
+ zrobiona magia - mi akurat to dość obojętne bo nie lubię magów na sesjach za bardzo :) Ale fajnie, że jest bo nie trzeba samemu tego robić

Minusy
- strasznie nierówne rasy. Elfy to przepotężne istoty a krasnoludy są w porównaniu z elfami są nijakie. Podkreślenie umiejętności strzeleckich i danie 2 leveli darmowego skilla w ważnej umiejętności a nie uwzględnienie często wyraźniejszych atutów u takich np. krasi (rzemiosło itp), wytrzymałość to moim zdaniem przejaw niechęci do brodatych. Halflingi są fajne i też lepsze niż krasie. Ale to rasa którą sam eliminuje bez żalu z sesji.
Takie elfy to sam użyje w settingu w którym elfy mają być uber potężne i bez wad :) Ale w takim Warhammerze to nee tam.

- brak zasad settingowych zaprezentowanych pokroju systemu obrażeń. Utrudnia odbiór.

Ty chyba Drachu nie lubisz krasi
21-04-2011 09:24
~Drachu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Uwielbiam kraśki - ale nie mogłem zastosować bonusów do rzemiosła, bo rzemiosła w SWEX po prostu nie ma :)

Konwersja jest pierwszoedycyjna - tam elfy były naprawdę sto lat wyżej (cechy miały ze stratosfery), ale płaciły za to mniejszą żywotnością (jest i u mnie) i co bardzo ważne - miały mniej punktów przeznaczenia.
U mnie też mają mniej punktów przeznaczenia ;) Elf jest fajny na początku, ale trzeba uważac, bo może łatwo wykitować :)
21-04-2011 09:29
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Przyszedł mi do głowy pomysł.

Ty napisałeś konwersję WFRP. Ja L5K 1st Ed. W Gwiezdnym Piracie jest konwersja Neuroshimy, na wolsung.pl - Wolsunga.

Może zebralibyśmy to wszystko do jednego pdfa?

Zgodziłbyś się? Jeżeli tak, skontaktuję się z innymi twórcami.
21-04-2011 10:09
GRAmel
   
Ocena:
0
Aure - nie wiem, czy odpowiadaloby to autorom oryginalnych gier. Wiem, ze sa firmy, ktore za cos takiego scigaja sadami.
21-04-2011 11:20
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Świat ssie.
21-04-2011 11:30
~Drachu

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Co do Kraśków - myślałem, żeby zamiast wigoru dostały Twardziela (drugi szok nie powoduje rany), ale to już byłoby przegięcie :)
21-04-2011 11:42
Vukodlak
   
Ocena:
0
Lepszy już ten Krzepki i Odporny na moc. Akurat w WFRP balans przy rasach był najmniej istotny. Miały być przepackie i tyle.

PS
Mógłbyś odnowić linka z PDFem? Pechowo nie zdążyłem zassać.
21-04-2011 12:08
Dabi
   
Ocena:
0
Akurat umiejętność rzemiosło bym dodał. Albo jak sam piszesz podpiąć to pod naprawę i dać tu darmowe punkty.

Z tą mniejszą żywotnością to za mała kara ;) I tak dość rzadko ten wigor będzie na wyższych poziomach niż k 8. Więc to nieco tak za słabo. Ale to tam według mnie.
Sam zastosuję pewnie po prostu jakaś zasadę typu elfia delikatność. =)

Nie lubiłem elfów w pierwszej edycji i ich niewspółmiernego przepakowania.

A punkty przeznaczenia to akurat uważam niska kara.

Ale ja jestem znany ze swojej niechęci do kłapouchów i innych wampirów ;) Te zarzuty to raczej dotyczą wizji tego czym mają być elfy i krasnale.

Bardziej dla krasi widziałbym zwykły bonus pokroju + 1 do Wytrzymałości z racji Krasnoludzkiej odporności na ból. Wigor swoją drogą powinni mieć taki jak mają.
Dodać darmowy poziom w walce (k4) i w rzemiośle/naprawie albo tu jakiś bonus z uwagi na krasnoludzki fach.

Za minus - brak umiejętności magicznych, niski ruch, niechęć, osłabić nieco może zapiekłą nienawiść.

Ale to fajne właśnie bo każda konwersja to jakieś tam oddanie wizji konkretnego MG / Graczy :-)

W stosunku do zapożyczeń mechaniki sądu bym się jakoś nie obawiał :-)
21-04-2011 12:11
~Chaos Spawn

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Savage Worlds Warhammer, Savage Worlds Deadlands, Savage Worlds L5K, Savage Worlds Zew Cthulhu... Co następne - Savage Worlds na mechanice Savage Worlds? ;) Trochę już mi się hepie tym mechaniactwem...
22-04-2011 12:09
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
I co zamierzasz z tym zrobić, poza zamanifestowaniem swojej zajebistej niezależności (czyt. desperackiej potrzeby zwrócenia uwagi)? Podlinkuj do źródeł, w których robisz coś konstruktywnego.
22-04-2011 12:34

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.